مجله اینترنتی ائویمیز | آشپزی - مدل لباس - پزشکی - تکنولوژی

هر روز وقت ورزش ندارید؟ روزهای تعطیل برای سلامتی‌تان دوپینگ کنید! - مجله اینترنتی ائویمیز | آشپزی - مدل لباس - پزشکی - تکنولوژی
امروز : یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷
سلامتورزش

هر روز وقت ورزش ندارید؟ روزهای تعطیل برای سلامتی‌تان دوپینگ کنید!

bigstockphoto running 5360616.s600x600 - هر روز وقت ورزش ندارید؟ روزهای تعطیل برای سلامتی‌تان دوپینگ کنید!

گروه ورزشی مجله اینترنتی ائویمیز :

توصیه سازمان بهداشت جهانی به افراد بین ۱۸ تا ۶۲ سال این است که در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند. این میزان ورزش خطر مرگ زودهنگام را ۳۰ درصد کم می‌کند. تحقیقی که به تازگی توسط سه دانشگاه لستر، لافبرو، یو سی ال لندن و دانشگاه سیدنی انجام شده نشان داد که شما می‌توانید این ۱۵۰ دقیقه را بین روزهای مختلف هفته تقسیم کنید یا اینکه در یک روز ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید.

16 6 18 1928282117133 70804967 - هر روز وقت ورزش ندارید؟ روزهای تعطیل برای سلامتی‌تان دوپینگ کنید!

در هر دو حال نتیجه یکی است: یک بار در هفته ورزش کردن احتمال بیماری‌های مختلف از جمله بیماری های قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. همین طور این پژوهش نشان داده که فقط آخر هفته ورزش کردن می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را هم کاهش دهد.
اما هنوز تاثیر آن روی کاهش خطر ابتلا به سرطان ثابت نشده است. این تحقیق روی ۶۴ هزار نفر بالای ۴۰ سال انجام شده است.

 

منبع: بی بی سی