مجله اینترنتی ائویمیز | آشپزی - مدل لباس - پزشکی - تکنولوژی

ورزش هایی که در درمان افسردگی و اضطراب مفید هستند
امروز : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷
دانستنی های ورزشیورزش

ورزش هایی که در درمان افسردگی و اضطراب مفید هستند

ورزش هایی که در درمان افسردگی و اضطراب مفید هستند, روش های درمان افسردگی, درمان اضطراب, ورزش برای درمان افسردگی و اضطراب, چگونه افسردگی خود را درمان کنیم, راه های درمان افسردگی, ورزش برای درمان افسردگی

گروه ورزشی مجله اینترنتی ائویمیز : انجام ورزش یوگا، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد.

 

ورزش نقش اساسی در مقابله با انرژی و اضطراب ایفا می‌کند.
ورزش‌های خاصی وجود دارند که بیشتر بر روی سلامت ذهن تاثیر می‌گذارند و می‌توانند افسردگی را دور کنند.

جسم و ذهن با یکدیگر در ارتباط هستند. هنگامی که شخص ورزش می‌کند و از بدن خود مراقبت می‌کند در واقع بر روی ذهن خود نیز کار کرده است.
البته تمام کسانی که مشکلات وخیم ذهنی دارند باید برای درمان با پزشک خود مشورت کنند.

 

همچنین بخوانید:

۱: تاثیر ورزش بر سلامت روده ها

۲: آموزش ورزش با حرکات کششی ساده و مفید+تصاویر

۳: کدام ورزش ها با هدف های شما سازگاری دارد؟

 

با این حال آنچه که در تحقیقات مختلف مشخص شده نشان می‌دهد که سه نوع ورزش نقش زیادی در کاهش افسردگی دارند که عبارتند از :

 

ورزش هایی که در درمان افسردگی و اضطراب مفید هستند, روش های درمان افسردگی, درمان اضطراب, ورزش برای درمان افسردگی و اضطراب, چگونه افسردگی خود را درمان کنیم, راه های درمان افسردگی, ورزش برای درمان افسردگی

 

دویدن:

دویدن برای سلامتی بسیار مناسب است. این ورزش کالری سوزی بالایی دارند و احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
تنها پنج ‌دقیقه دویدن در روز طول عمر را افزایش می‌دهد. دویدن بر روی روحیه نیز تاثیر مثبت دارد.

دویدن تغییراتی در انتقال دهنده‌های عصبی همچون سروتونین و نورپینزین ایجاد می‌کنند که باعث احساس خوب می‌شوند.
به نظر می‌رسد که دویدن تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد.

 

بررسی‌ها نشان داده است که ورزش مانند داروهای ضد افسردگی عمل می‌کند و می‌تواند افسردگی های مزمن را با کمک رشد نرون های جدید در مغز کاهش دهد. دویدن خواب شب را راحت‌تر می‌کند و باعث افزایش حافظه و کاهش استرس نیز می‌شود.

 

نتیجه تصویری برای پیاده روی در جنگل

 

پیاده روی در جنگل و طبیعت:

سعی کنید مسیرهای پیاده روی در جنگل و طبیعت را طی کنید.
طبیعت تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد. گذراندن زمان در کنار طبیعت باعث کاهش اضطراب می‌شود و ترشح هورمون آرامش بخش را در بدن افزایش می‌دهد.
ضمنا این کار حافظه را نیز بهبود می بخشد.

یوگا:

بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۰۷ نشان داده است که انجام ورزش یوگا، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد.
بنابراین یوگا برای بیماران مبتلا به افسردگی تجویز می‌شود.

در سال ۲۰۱۲ گروهی از محققان تاثیر یوگا بر استرس را بررسی کردند.
آنها دریافتند که این ورزش تاثیر زیادی بر کاهش نشانه های افسردگی و استرس دارد.

یکی از ویژگی‌های خوب یوگا این است که این ورزش بر پایه حرکات کششی و قدرتی است و بر تنفس تمرکز دارد. بنابراین باعث آرامش فرد می‌شود.

هنگامی که فرد تنفس عمیق انجام می‌دهد احتمال اضطراب و استرس کاهش می یابد.

منبع:salamatnews.com