قوی‌ترین خودروی BMW با نام M5 COMPETITION 2019

قوی‌ترین خودروی BMW با نام M5 COMPETITION 2019

قوی‌ترین خودروی BMW با نام M5 COMPETITION 2019

WhatsApp Image 2018 05 12 at 01.42.04 - قوی‌ترین خودروی BMW با نام M5 COMPETITION 2019

ائومیز|خانه ما:بی‌ ام و رسما جدیدترین محصول M5 COMPETITION 2019 را معرفی و این محصول را قوی‌ترین خودروی تاریخ بی ام و اعلام کرد.

نسل فعلی بی ام و M5 که با کد F90 خوانده می‌شود به لطف تغییراتی همچون سیستم چهارچرخ متحرک که به حالت محور متحرک عقب نیز مجهز شده و قوای ۶۰۰ اسب بخاری، توانسته دل بسیاری از عشاق این برند را ببرد و توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده و از آن به عنوان یکی از بهترین سدان‌های پرفورمنس فعلی بازار یاد می‌شود.

نتیجه تصویری برای ‫محصولی قوی و تاریخی از بی ام و در مدل ۲۰۱۹ M5 COMPETITION‬‎

اما بی ام و زیر مجموعه آن یعنی بخش M به این هم راضی نبوده و به تازگی مدل قدرتمندتر با قابلیت‌های بیشتر تحت نام Competition را معرفی کرد.

BMW M5 Competition (2019) - picture 16 of 35 - Interior - image resolution: 1024x768

نسل قبلی بی ام و به صورت یک پکیج اضافه به مدل Competition تبدیل می‌شد که برای این خودرو اسب بخار بیشتر و تنظیمات حرفه‌ای‌تر در بخش فرمان و سیستم تعلیق را به همراه خود داشت. اما بی ام و برای نسل جدید تصمیم گرفته تا این مدل را بیش از پیش به نسبت نسخه عادی تمییز دهد، همانگونه که چند هفته پیش نیز از مدل Competition M2 رونمایی کرد.

تصویر مرتبط

در هر صورت این سوپر سدان از همان موتور ۴٫۴ لیتری V-8 تویین توربو قدرت می‌گیرد که حال توانایی تولید ۶۱۷ اسب بخار قدرت در حداکثر ۶۰۰۰ دور در دقیقه را دارا است. در واقع شاهد افزایش ۱۷ اسب بخاری به نسبت مدل معمولی هستیم. در بخش گشتاور شاهد تغییری نیستیم و گشتاور موتور همچنان معادل ۷۵۰ نیوتن متر است. اما این گشتاور در بازه بزرگ‌تری ​بین ۱۸۰۰ تا ۵۸۶۰ دور در دقیقه در دسترس قرار دارد.

 

همچنین جعبه دنده ۸ سرعته خودکار نیز به طور اختصاصی برای این مدل تیون شده. با این تغییرات این سوپر سدان در عرض تنها ۳٫۱ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با توجه به این که ما پیش از این با مدل فعلی M5 در عرض تنها ۳ ثانیه به این سرعت رسیدیم. احتمالا شتاب زیر ۳ ثانیه در دسترس باشد.

تصویر مرتبط

سیستم اگزوز خودرو نیز بسته به حالت رانندگی تن مخصوص به خود را به گوش شما خواهد رساند. سیستم تعلیق خودرو نیز دستخوش تغییراتی بوده است و حال به طور کلی ۵ میلیمتر کاهش ارتفاع به نسبت مدل معمولی M5 را تجربه کرده.

تغییر در زوایای کمبر در محور جلویی، آنتی رول بار محکم‌تر در بخش تعلیق عقب و تغییر مکان آنتی رول بار محور جلویی و…از دیگر تغییرات در بخش سیستم تعلیق به غایت پیچیده این خودرو است. سیستم ترمز خودرو در جلو به صورت استاندارد از نوع ۶ پیستونه است. ترمزهای کربن سرامیکی نیز به صورت یک آپشن اضافه قابل انتخاب خواهند بود.

رینگ های ۲۰ اینچی M که با لاستیک به سایز ۲۷۵/۳۵R20 در جلو و ۲۸۵/۳۵/R20 در عقب پوشیده شده‌اند. در بخش ظاهری برای این که خودرو به نسبت مدل معمولی متمایز شود. از رنگ مشکی در آیینه‌ها، اسپویلر عقب، تریم پنجره‌ها، دستگیره درب‌ها استفاده کرده.

تصویر مرتبط

تغییرات در داخل اتاق تنها به استفاده از کمربند با تریم M و استفاده از لوگو و رنگ آمیزی متفاوت در چند بخش داخل اتاق است. با توجه به علاقه بیش از حد ما به M5 فعلی، بی صبرانه منتظر این مدل خواهیم ماند و باید دید که این سوپر سدان با این تغییرات حتی بهتر از مدل فعلی شده یا خیر. قیمت این مدل ۱۱۰٫۹۹۵ دلار اعلام شده و مدل معمولی M5 103.595 دلار قیمت دارد.

منبع نوشته :آرگا

درباره نویسنده

مطالب مرتبط:

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *